Scenario 4 (April 4th to May 2nd, 2009)
Amy Granat
Annja Krautgasser
Katrin Mayer

The fourth scenario draws a line from formal and media-specific strategies to the representational practices of entertainment and club culture.
The artist Amy Granat works with film and photo paper which she manually alters by means of acid and scratching. The interference of the transmission process of the medium makes its material substructures instantly visible and allows complex perception experiences. The exhibition shows photographs from her series ‘Stars Way Out’.
Annja Krautgasser’s video installation ‘VOID.SEQZ5’ (sound: Martin Siewert) shows a computer generated surface that is increasingly covered by marks. A script based on an aleatory process generates a unique digital process of image creation.
In her work for fake or feint, the artist Katrin Mayer refers to club culture and entertainment, spheres that are generally considered as exemplary domains of staging, illusiveness and the superficial. Taking this as a starting point, she develops a spatial setting that interweaves material from the history of entertainment in Berlin – from 1920s Friedrichstrasse to present clubbing – into specific spatial and discursive patterns.

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Das vierte Szenario schlägt einen Bogen von formalen und medienspezifischen Strategien hin zu Darstellungspraktiken von Entertainment und Clubkultur.
Die Künstlerin Amy Granat arbeitet mit Film und Fotopapier, das sie durch den Einsatz von Säure oder durch Verkratzen manuell verändert. Die Störung der Übertragungsleistung dieser Medien macht deren materielle Grundlagen unmittelbar sichtbar und ermöglicht vielschichtige Wahrnehmungsprozesse. Gezeigt werden Fotografien aus ihrer Werkreihe „Stars Way Out“.
In Annja Krautgassers Videoinstallation VOID.SEQZ5 (Soundkomposition: Martin Siewert) wird eine computergrafische Oberfläche durch eine fortlaufende Bewegung mit Markierungen überzogen. Ein auf Zufallsprozessen basiertes Skript erzeugt dabei einen einmaligen digitalen Bildgenerierungsprozess.
In ihrer Arbeit für fake or feint bezieht sich Katrin Mayer auf Clubkultur und Entertainment, die als exemplarische Domänen von Inszenierung, Schein und Oberflächlichkeit gelten. Hiervon ausgehend entwickelt die Künstlerin ein räumliches Setting, in welchem sie Materialien aus der Geschichte des Entertainments in Berlin – von der Friedrichstraße der 20er Jahre bis zu heutigen Clubs – zu spezifischen räumlichen und diskursiven Mustern verwebt.

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